Lediga jobb som Utredningssekreterare i Skurup

Se lediga jobb som Utredningssekreterare i Skurup. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skurup som finns hos arbetsgivaren.

Utredningssekreterare

Ansök    Apr 28    Skurups kommun    Utredningssekreterare
Tjänsten som Utredningssekreterare ingår i kommunens Serviceförvaltning. Serviceförvaltningen ansvarar bland annat för kommunens gator och parker, VA, översikts- och detaljplanering, kultur och fritid samt måltids- och lokalservice. Skurups kommun har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för företag och Utredningssekreteraren är därför en bidragande roll i detta arbete. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är fördelad med halva... Visa mer
Tjänsten som Utredningssekreterare ingår i kommunens Serviceförvaltning.

Serviceförvaltningen ansvarar bland annat för kommunens gator och parker, VA, översikts- och detaljplanering, kultur och fritid samt måltids- och lokalservice. Skurups kommun har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för företag och Utredningssekreteraren är därför en bidragande roll i detta arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är fördelad med halva arbetstiden inom Tillväxt- och utvecklingsenheten och halva arbetstiden inom VA-enheten. Den exakta fördelningen mellan de två enheterna kan komma att variera över tid, utefter verksamhetens aktuella behov.

På Tillväxt- och utvecklingsenheten kommer du bland annat att arbeta med tomtkön för villatomter och administration, kommunikation och planering som rör denna. Du uppdaterar också Serviceförvaltningens sidor på kommunens externa hemsida vid behov.

På VA-enheten kommer du arbeta med abonnentfrågor, utredningar och ekonomi. Nya utredningar och arbetsuppgifter tilldelas varefter behov uppstår. Tjänsten servar alla förvaltningens enhetschefer med övergripande kvalitetsarbete så som arbete med GDPR, IT licenser, telefonlistor, semesterlistor mm.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från högskola eller universitet med inriktning mot offentlig förvaltning, t.ex. statsvetare, jurist, samhälls- eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av arbete från kommunal förvaltning inom motsvarande arbetsområde är meriterande.

Vi arbetar företrädesvis i olika teamsammansättningar, vilket förutsätter att du har lätt för att samarbeta, är kreativ, noggrann och har hög servicekänsla. Det övergripande uppdraget kräver att du självständigt kan driva ett utvecklingsarbete.

Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift, goda datakunskaper samt lätt för sätta dig in i olika IT-system. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete, har ett gott omdöme, kunna ta ansvar och ta initiativ till utveckling och möta utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Att skapa goda relationer och samarbeten sker naturligt för dig. Vid rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande utredningssekreterare

Ansök    Maj 2    Skurups kommun    Utredningssekreterare
Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och... Visa mer
Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet.

Individ och omsorgsförvaltningen bedriver vård och omsorg för äldre, för personer med funktionsvariationer och för individ- och familjeomsorgens målgrupper. Vi bedriver kvalificerad vård och omsorg i särskilda boenden och inom hemtjänst/hemsjukvård. Vidare ansvarar vi för arbetsmarknadsenhet och försörjningsstöd samt öppenvårdsinsatser. Tjänsten som utredningssekreterare är organisatoriskt placerad inom Individ- och omsorgsförvaltningens stab och ditt arbetsområde täcker hela förvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med skapande av digitala utbildningsfilmer, uppföljningar av privat utförare, att utveckla och löpande uppdatera förvaltningens digitala kanaler både internt och externt. Utföra kvalificerat utredningsarbete som bland annat utgör underlag för beslut i olika politiska instanser samt skriva yttranden till motioner och medborgarförslag.

Du kvalitetssäkrar och utvecklar rutiner för att trygga att lagstiftningen inom området följs. Du kommer genom tillsyn och granskning säkerställa att verksamheten uppfyller lagar, föreskrifter och beslut. Du stödjer ansvariga chefer i det systematiska kvalitetsarbetet samt följer upp, utreder synpunkter och avvikelser.

Du kommer att delta i och driva aktiviteter och delprojekt rörande digitalisering av verksamheten samt fungera som internstöd gällande verksamhetens befintliga IT-lösningar och tekniska lösningar.

KVALIFIKATIONER
Du har examen från högskola eller universitet som socionom, samhälls- eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete från kommunal förvaltning inom motsvarande arbetsområde är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av att skapa utbildningsfilmer. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten såsom Kommunallagen, Förvaltningslagen med flera.

Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift, goda datakunskaper samt lätt för att sätta dig in i samt navigera i olika IT-system. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete, har ett gott omdöme, kunna ta ansvar och ta initiativ till utveckling och möta utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Att skapa goda relationer och samarbeten sker naturligt för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Utredningssekreterare

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornmin... Visa mer
Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.

Individ och omsorgsförvaltningen bedriver vård och omsorg för äldre, för personer med funktionsvariationer och för individ- och familjeomsorgens målgrupper. Vi bedriver kvalificerad vård och omsorg i särskilda boenden och inom hemtjänst/hemsjukvård. Vidare ansvarar vi för arbetsmarknadsenhet och försörjningsstöd samt öppenvårdsinsatser. Tjänsten som utredningssekreterare är organisatoriskt placerad inom Individ- och omsorgsförvaltningens stab och ditt arbetsområde täcker hela förvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med utredningsuppdrag inom förvaltningens verksamhetsområde med att bl a ta fram anbudsunderlag för externa upphandlingar samt uppföljningsmodeller för dessa, att utveckla och löpande uppdatera förvaltningens digitala kanaler både internt och externt. Utföra kvalificerat utredningsarbete som bland annat utgör underlag för beslut i olika politiska instanser samt skriva yttranden till motioner och medborgarförslag.

Du kvalitetssäkrar och utvecklar rutiner för att trygga att lagstiftningen inom området följs. Du kommer genom tillsyn och granskning säkerställa att verksamheten uppfyller lagar, föreskrifter och beslut. Du stödjer ansvariga chefer i det systematiska kvalitetsarbetet samt följer upp avvikelser, utreder synpunkter och avvikelser.

Du kommer att delta i och driva aktiviteter och delprojekt rörande digitalisering av verksamheten samt fungera som internstöd gällande verksamhetens befintliga IT-lösningar och tekniska lösningar.

KVALIFIKATIONER
Du har examen från högskola eller universitet som socionom, samhälls- eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete från kommunal förvaltning inom motsvarande arbetsområde är meriterande. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten såsom Kommunallagen, Förvaltningslagen med flera.

Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift, goda datakunskaper samt lätt för sätta dig in i olika IT-system. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete, har ett gott omdöme, kunna ta ansvar och ta initiativ till utveckling och möta utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Att skapa goda relationer och samarbeten sker naturligt för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre