Lediga jobb som Redovisningsekonom i Skurup

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Skurup. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skurup som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsansvarig till XL Bygg Hans Anders i Skurup

Ansök    Jun 1    Randstad AB    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Vill du bli del av ett familjeägt företag där du har möjlighet att kunna påverka din roll och arbetsuppgifter? Just nu söker vi en Redovisningsansvarig till vår kund XL Bygg Hans Anders med placering i Skurup. XL Bygg Hans Anders är på en otrolig tillväxtresa och behöver nu utöka sin ekonomiavdelning med en Redovisningsansvarig. Vill du arbeta på ett bolag med en familjär anda och engagerade medarbetare, då kan detta vara tjänsten för dig... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du bli del av ett familjeägt företag där du har möjlighet att kunna påverka din roll och arbetsuppgifter? Just nu söker vi en Redovisningsansvarig till vår kund XL Bygg Hans Anders med placering i Skurup. XL Bygg Hans Anders är på en otrolig tillväxtresa och behöver nu utöka sin ekonomiavdelning med en Redovisningsansvarig. Vill du arbeta på ett bolag med en familjär anda och engagerade medarbetare, då kan detta vara tjänsten för dig!

I rollen som Redovisningsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för att kvalitetssäkra den löpande redovisningen samt  ansvara för kundkrediter och kreditförsäkring. Du kommer även ha ett samordningsansvar för redovisningsgruppen i den löpande verksamheten. Utöver dig ingår fyra personer i teamet och du rapporterar till Ekonomichefen. 

Övriga arbetsuppgifter är:
• utveckla och dokumentera redovisningsrutiner och processer
• boksluts- och årsredovisningsarbete
• moms- och skatteredovisning
• övergripande ansvar för kund- och leverantörsreskontra
• registervård
• avstämningar och analyser 
• back up och stöttning i löpande rutiner
• delta i projekt  
• bollplank till ekonomichef

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga fokus är att kvalitetssäkra den löpande redovisningen samt ansvara
för kundkrediter och kreditförsäkring. Du kommer även vara delaktig i bokslutsarbete och årsredovisning.

Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten som Redovisningsansvarig är grundkraven följande: 

• eftergymnasial utbildning med inriktning på redovisning
• erfarenhet av K3-årsredovisning
• generellt systemintresse, goda kunskaper i Excel
• minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inklusive delaktighet i bokslutsarbete/årsredovisning

De system vi använder, som är meriterande om du har erfarenhet av, är: 
• Microsoft Dynamics 365 Business Central – För bokföring och leverantörsreskontra
• Conrab Opto – För matchning, godkännande och attest av leverantörsfakturor
• Trygg 2000 – Affärssystem där vi även har vår kundreskontra

Vi söker en person som är noggrann, strukturerad, kommunikativ och prestigelös. I rollen krävs en förmåga att fokusera på detaljer men även att lyfta blicken och se helheten. Du är trygg både i din kunskap och person och har en hög kommunikativ förmåga samt lätt för att skapa relationer med andra människor. 

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar XL Bygg Hans Anders med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vid frågor om tjänsten kontakta Mathilda Shiburi, rekryteringskonsult email: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan.

Om företaget
Om XL Bygg Hans Anders
XL Bygg Hans Anders bedriver bygghandelsverksamhet vid sex anläggningar i södra och mellersta Skåne (Malmö, Skurup, Veberöd, Höör, Ystad & Simrishamn). Vi är ett familjeägt företag som idag drivs av femte generationen och har funnits sedan 1850. Vi är ca 100 anställda och omsättningen 2021 uppgick till 430 mkr. 

Vår affärsidé är att leverera byggmaterial med service och kvalitet till byggföretag och privata projektkunder. Med kunnig personal och med produkter från kända leverantörer ska vi vara En riktig bygghandel.

XL Bygg Hans Anders är sedan många år medlem i inköps- och marknadsorganisationen XL-Bygg. XL Bygg är ett servicebolag för ca 60 fristående byggfackhandlare med 80 anläggningar runtom i landet. Visa mindre

Ekonom på halvtid till O-Profil i Skurup

Ansök    Feb 22    Wikan Personal AB    Redovisningsekonom
Ekonom på halvtid till O-profil i Skurup Om företaget O-Profil Plåt AB finns i Skurups kommun som ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan ås och hav. Här i Nils Holgerssons hembygd finns ett rikligt småföretagande inom tillverkning, förpackning och jordbruk. Närheten till Öresundsbron, Kastrup- och Sturups flygplats samt goda väg- och järnvägsförbindelser har upptäckts av kommunens drygt 1200 företag. O-Profil Plåt AB finns i direkt anslutning t... Visa mer
Ekonom på halvtid till O-profil i Skurup

Om företaget
O-Profil Plåt AB finns i Skurups kommun som ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan ås och hav. Här i Nils Holgerssons hembygd finns ett rikligt småföretagande inom tillverkning, förpackning och jordbruk. Närheten till Öresundsbron, Kastrup- och Sturups flygplats samt goda väg- och järnvägsförbindelser har upptäckts av kommunens drygt 1200 företag. O-Profil Plåt AB finns i direkt anslutning till väg E65 ca. 4 mil från Malmö.

Vi tillverkar uteslutande kundanpassade produkter i Plåt. Ofta handlar det om fasadbeklädnad, lätt-, krönbalkar, rännor, rör, beslag och bleck.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär huvudsakligen att sköta ekonomin på O-Profil. Du kommer att sköta allt det löpande fram till bokslut; löner (ca 10 anställda), leverantörs- och kundfakturor, likvidrapporter, moms och skatteredovisning. Du skriver ordererkännanden och följesedlar, är behjälplig med inköp av arbetskläder och kontorsmaterial. Dessutom har du kontakt med facket och hjälper till med HR-frågor.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att trivas i tjänsten behöver du ha några års erfarenhet av liknande arbeten. Du har jobbat i Visma, är van att planera ditt eget arbete och gillar ordning och reda. Du vet hur ett kontor fungerar och gillar att hjälpa till där det behövs.

Information och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Catharina, 0417-77 99 82

Tillträde under våren 2022.

Tjänsten börjar med en anställning hos Wikan Personal och förväntas övergå till O-Profil.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Ekonom på halvtid till O-Profil i Skurup

Ansök    Jan 12    Wikan Personal AB    Redovisningsekonom
Ekonom på halvtid till O-profil i Skurup Om företaget O-Profil Plåt AB finns i Skurups kommun som ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan ås och hav. Här i Nils Holgerssons hembygd finns ett rikligt småföretagande inom tillverkning, förpackning och jordbruk. Närheten till Öresundsbron, Kastrup- och Sturups flygplats samt goda väg- och järnvägsförbindelser har upptäckts av kommunens drygt 1200 företag. O-Profil Plåt AB finns i direkt anslutning t... Visa mer
Ekonom på halvtid till O-profil i Skurup

Om företaget
O-Profil Plåt AB finns i Skurups kommun som ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan ås och hav. Här i Nils Holgerssons hembygd finns ett rikligt småföretagande inom tillverkning, förpackning och jordbruk. Närheten till Öresundsbron, Kastrup- och Sturups flygplats samt goda väg- och järnvägsförbindelser har upptäckts av kommunens drygt 1200 företag. O-Profil Plåt AB finns i direkt anslutning till väg E65 ca. 4 mil från Malmö.

Vi tillverkar uteslutande kundanpassade produkter i Plåt. Ofta handlar det om fasadbeklädnad, lätt-, krönbalkar, rännor, rör, beslag och bleck.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär huvudsakligen att sköta ekonomin på O-Profil. Du kommer att sköta allt det löpande fram till bokslut; löner (ca 10 anställda), leverantörs- och kundfakturor, likvidrapporter, moms och skatteredovisning. Du skriver ordererkännanden och följesedlar, är behjälplig med inköp av arbetskläder och kontorsmaterial. Dessutom har du kontakt med facket och hjälper till med HR-frågor.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att trivas i tjänsten behöver du ha några års erfarenhet av liknande arbeten. Du har jobbat i Visma, är van att planera ditt eget arbete och gillar ordning och reda. Du vet hur ett kontor fungerar och gillar att hjälpa till där det behövs.

Information och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Catharina, 0417-77 99 82

Tillträde under våren 2022.

Tjänsten börjar med en anställning hos Wikan Personal och förväntas övergå till O-Profil.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Redovisningsekonom till kommun i södra skåne

Ansök    Mar 12    Randstad AB    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Vi söker Redovisningsekonom med bred erfarenhet som har arbetat inom kommun. Du kommer att vara stöd till alla i organisationen under implementation/uppgradering av affärssystem och ha många olika ansvarsområden. Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och ut... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker Redovisningsekonom med bred erfarenhet som har arbetat inom kommun.


Du kommer att vara stöd till alla i organisationen under implementation/uppgradering av affärssystem och ha många olika ansvarsområden.


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Vi söker en redovisningsekonom på konsultbasis som kan vara ett stöd till alla i organisationen under implementation/uppgradering av ett affärssystem och som kan ha många olika ansvarsområden. 


Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och kommer till största del bestå av:


-Jobba i kund- och leverantörsreskontran
-Dagbokföring
-Kännedom av moms och skatteredovisning
-Behjälplig vid bokslut
-Delaktig i implementering av nytt ekonomisystem
-Rollen innebär kontakter både internt och externt

Kvalifikationer
Du ska ha minst en godkänd ekonomiutbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå, eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.


Minst ett par års arbetslivserfarenhet


Bred erfarenhet inom olika ekonomisystem (affärssystemet Unit4 används idag)


Det är meriterande med:


-       arbete från både kommunal- och privat verksamhet.
-       erfarenhet av systembyte
-       erfarenhet av att både leda och automatisera processer


 Vi ser gärna att personen för detta uppdrag är serviceinriktad, kommunikativ och har förmågan att samarbeta med olika delar av organisationen. Det är viktigt att du är detaljorienterad samtidigt som du har ett helhetsperspektiv dvs förståelse för hela processens arbete. I dag arbetar vi i affärssystemet Unit4.


Viktiga egenskaper i rollen är noggrannhet och struktur, samt en god förståelse för hur en administrativ funktion kan bidra värdeskapande till organisationen. Personen ska kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ och behöver ha förmågan att genom egna initiativ kunna föra processer vidare.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Snarast, dock senast 2021-03-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Magnus Persson, Konsultchef. [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Redovisningsekonom

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. För kunds räkning söker vi en redovisningsekonom för längre uppdrag  Exempel på arbetsuppgifter kommer bland annat vara löpande redovisning, genomf... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

För kunds räkning söker vi en redovisningsekonom för längre uppdrag 

Exempel på arbetsuppgifter kommer bland annat vara löpande redovisning, genomföra fullständiga bokslut (månadsbokslut och årsbokslut), sammanställa årsredovisningar, momsredovisning och inkomstskatteberäkningar, samt diverse utredningar

Krav för tjänsten:

- minst en godkänd ekonomiutbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå, eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- minst ett par års arbetslivserfarenhet
- bred erfarenhet inom olika ekonomisystem

Meriterande för tjänsten:

- arbete från både kommunal - och privat verksamhet
- erfarenhet av systembyte
- erfarenhet av att både leda och automatisera processer

 

Personliga egenskaper:

Vi ser gärna att personen för detta uppdrag är serviceinriktad, kommunikativ, och har förmåga att samarbeta med olika delar av organisationen. Det är viktigt att du är detaljorienterad samtidigt som du har ett helhetsperspektiv dvs förståelse för hela processens arbete. Idag arbetar vi i affärssystemet Unit4.

Viktiga egenskaper i rollen är noggrannhet och struktur, samt en god förståelse för hur en administration funktion kan bidra med värdeskapande till organisationen. Personen ska kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ och behöver ha förmågan att genom egna initiativ kunna föra processer vidare. 

Vi värdesätter också följande personliga egenskaper:

- teknisk intresserad och har ett driv att vilja ligga i framkant
- positiv och ser möjligheter
- bra på konstruktiv problemlösning
- viljan att driva ett förbättringsarbete och ser det som en naturlig del i arbetet

 

Du erbjuds:

Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på heltid och kommer pågå under en längre period. Tillträde sker omgående. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson, 073-980 69 27. Vi kommer att tillämpa löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom till sydskånsk kommun

Ansök    Mar 9    Experis AB    Redovisningsekonom
Just nu söker vi dig som vill ta dig an ett längre konsultuppdrag som redovisningsekonom i sydskånsk kommun. Är du serviceinriktad, kommunikativ med några årserfarenheter av brett ekonomiarbete? Då kan detta vara nästa utmaning för dig. Välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start snarast som varar sex månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells, ett bolag inom ManpowerGroup, men a... Visa mer
Just nu söker vi dig som vill ta dig an ett längre konsultuppdrag som redovisningsekonom i sydskånsk kommun. Är du serviceinriktad, kommunikativ med några årserfarenheter av brett ekonomiarbete? Då kan detta vara nästa utmaning för dig. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start snarast som varar sex månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells, ett bolag inom ManpowerGroup, men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att arbeta som redovisningsekonom

Som redovisningsekonom kommer du att förstärka ekonomiavdelningen som idag består av 12 medarbetare och stöttar alla delar av organisationen. Vår kund står inför en spännande utveckling både tekniskt och organisatoriskt då de ska uppdatera kommunens ekonomi- och verksamhetssystem samt bilda ytterligare bolag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

* Arbeta med kund- och leverantörsreskontran
* Löpande bokföring
* Behjälplig vid moms- och skatteredovisning
* Behjälplig vid bokslut
* Delaktig i implementering av nytt ekonomisystem



Start: snarast

Uppdragslängd: minst 6 månader med möjlighet till förlängning

Ort: Skurup

Sysselsättningsgrad: 100%



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som är serviceinriktad, kommunikativ och har en god förmågan att samarbeta. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet och struktur, samt en god förståelse för hur en administrativ funktion kan bidra värdeskapande till organisationen. Du ska kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ samt ha förmågan att genom egna initiativ kunna föra processer vidare.

Vi söker dig som har:

* godkänd ekonomiutbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå, eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
* några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
* bred erfarenhet inom olika ekonomisystem (kunden använder idag affärssystemet Unit4)

Meriterande är om du har:

* arbetslivserfarenhet från både kommunal- och privat verksamhet
* erfarenhet av byte av affärssystem
* erfarenhet av att både leda och automatisera processer

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom Ekonomi, HR, Executive, Inköp, Logistik, Marknad, Försäljning och Ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef Carl-Johan Andersson på [email protected] Visa mindre

Redovisningsekonom/handläggare till ekonomienheten, Skurups kommun

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats med goda pendlingsmöjligheter i Öresundsregionen. Med cirka 16 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. Kommunen har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för näringsliv. Ekonomienheten i Skurup är sammanlagt 13 anställda och stödjer kommunens verksamheter och kommunägda bolag med... Visa mer
Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats med goda pendlingsmöjligheter i Öresundsregionen. Med cirka 16 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. Kommunen har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för näringsliv.
Ekonomienheten i Skurup är sammanlagt 13 anställda och stödjer kommunens verksamheter och kommunägda bolag med den ekonomiska processen. Vi står inför en spännande utveckling både tekniskt och organisatoriskt då vi ska uppdatera kommunens ekonomi- och verksamhetssystem samt bilda ytterligare kommunala bolag.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som, i en lagom stor kommun, tycker är roligt och inspirerande att arbeta med varierande redovisningsfrågor. Från att utveckla administrativa rutiner till att stödja kommunens och bolagens uppföljnings- och bokslutsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet.
• Redovisningserfarenhet från kommun och kommunägda bolag.
* Har erfarenhet av att leda processer.
Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från en politiskt styrd organisation.

För att passa in i rollen bör du:
• Ha god social kompetens och uppskatta nätverkande då tjänsten innebär mycket samarbeten med Kommuner och bolag.
• Vara ansvarstagande, självgående, trygg och ha integritet.
• Har en analytisk förmåga och ett helhetsperspektiv

ÖVRIGT
Kommunen tillämpar löpande rekrytering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Redovisningsansvarig

Swedish Agro Machinery söker till vårt huvudkontor i Skurup en ansvarstagande och strukturerad Redovisningsansvarig som vill bidra med effektivisering och förbättringar av bolagets redovisning. Ekonomiavdelningen består av 4 personer varav en ekonomiassistent som du har personalansvaret för. Du rapporterar till vår CFO. Swedish Agro Machinery är ett relativt ungt företag inom lantbrukssektorn och ägs av Danish Agro. Huvudsakliga arbetsuppgifterUpprätta och... Visa mer
Swedish Agro Machinery söker till vårt huvudkontor i Skurup en ansvarstagande och strukturerad Redovisningsansvarig som vill bidra med effektivisering och förbättringar av bolagets redovisning. Ekonomiavdelningen består av 4 personer varav en ekonomiassistent som du har personalansvaret för. Du rapporterar till vår CFO. Swedish Agro Machinery är ett relativt ungt företag inom lantbrukssektorn och ägs av Danish Agro. Huvudsakliga arbetsuppgifterUpprätta och kvalitetssäkra månads- samt årsbokslutLöpande redovisningAnsvara för huvudbok, avstämningar Moms- och skattedeklarationer  Säkerställa att kvalitet och deadlines hålls samt att följa upp internkontrollAnsvarig för kund- och leverantörsreskontraRapportering till koncernenKontaktperson till myndigheter samt bankAnsvara för 3 bolag varav ett är vårt dotterbolag Östra Sönnarslövs Traktorservice.ProfilbeskrivningVi söker dig som har erfarenhet från redovisning och känner dig säker i att upprätta bokslut och årsredovisningar. Som person är du prestigelös, noggrann och lösningsorienterad. Du är trygg med Excel och övriga Office-paketet. Du kommunicerar obehindrat på svenska, i tal som skrift. Du är en lagspelare som trivs i ett växande företag, vilket ställer krav på både självständighet och flexibilitet. För att passa i rollen bör du känna ansvar för dina arbetsuppgifter och motiveras av att stötta kärnverksamheten. Du är en öppen person som värderar ett positiv arbetsklimat, även om det innebär att du hoppar in och hjälper till där det behövs. Erfarenhet från Microsoft Dynamics är meriterande. B-körkort är nödvändigt då det ingår i tjänsten att vara på Östra Sönnarslövs Traktorservice några dagar varje månad.Om Swedish Agro Machinery Företaget bildades 2016 för att importera och sälja CLAAS i Sverige. Swedish Agro Machinery är också generalagent för SAMSON, HORSCH och AVR och återförsäljare av LEMKEN. Affärsidén går ut på att bygga upp en anläggningsstruktur och ett återförsäljarnät som redan nu är anpassat för framtiden. Det betyder färre anläggningar som täcker ett större område. Det betyder också större reservdelslager på strategiskt valda platser ute i landet, djupgående expertkunskaper kring ett fåtal varumärken och fokus på mobil service. Verksamheten bedrivs utifrån 12 helägda anläggningar runt om i Sverige och har utöver det återförsäljarverksamhet i dotterbolaget Östra Sönnarslövs Traktorservice. Företaget har cirka 110 anställda. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 24/5. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor kontakta CFO för Swedish Agro Machinery – Ulf Jönsson, tel. 072 - 223 02 15 Visa mindre