Lediga jobb som Kundtjänstmedarbetare i Skurup

Se lediga jobb som Kundtjänstmedarbetare i Skurup. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skurup som finns hos arbetsgivaren.

Kundservicemedarbetare

Ansök    Feb 9    Hireq AB    Kundtjänstmedarbetare
Om Skanem Skurup AB Skanem är ett av Europas ledande etikettföretag med anläggningar i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Polen, samt även i Thailand, Kenya och Indien. Koncernen har en omsättning på 140 MEURO och drygt 1 000 anställda. I Skurup tillverkar vi självhäftande etiketter och trycker förpackningsmaterial. Våra produkter och tjänster levereras till ett stort antal framgångsrika företag i branscher som verkstadsindustri, livsmedel... Visa mer
Om Skanem Skurup AB

Skanem är ett av Europas ledande etikettföretag med anläggningar i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Polen, samt även i Thailand, Kenya och Indien. Koncernen har en omsättning på 140 MEURO och drygt 1 000 anställda. I Skurup tillverkar vi självhäftande etiketter och trycker förpackningsmaterial. Våra produkter och tjänster levereras till ett stort antal framgångsrika företag i branscher som verkstadsindustri, livsmedel, kosmetik, kemteknik och läkemedel. Vi arbetar för att möta alla kunders unika behov genom att leverera skräddarsydda lösningar av hög kvalitet. Skanem Skurup har ca 75 anställda och omsätter ca 175 Mkr. Läs mer om oss på www.skanemsweden.se
Nu söker vi en Kundservicemedarbetare.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Kundservicemedarbetare hos oss på Skanem kommer du att ingå i ett glatt team på sju personer där alla hjälps åt för att ge hög service såväl internt som externt. Dina kontaktytor är många och du har dagligen kontakt med såväl kunder, som företagets KAM-säljare och övriga avdelningar inom Skanem. Kundservicegruppens framgång bygger på ett starkt lagarbete där man hjälps åt för att hinna med arbetsuppgifterna och skapar på så vis en jämnare arbetsbelastning för alla.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att besvara inkommande samtal och email från kunder och hjälpa dem med de frågor och ärenden de har. Vidare innebär tjänsten registrering av order i vårt affärssystem Axapta samt att beräkna offerter och priser i samråd med ansvarig säljare.

Profil

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete eller av en roll med mycket intern och extern support. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med kundunika produkter är det en merit. Du är en duktig administratör och är skicklig på att kommunicera i såväl tal som skrift. God svenska och engelska är ett krav. Som person är du noggrann, detaljorienterad och vetgirig. Att ge god service är ditt signum och dina referenser skulle beskriva dig som lösningsorienterad, positiv och social. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du bör vara stresstålig då det ofta är ett högt tempo på avdelningen. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta i större affärssystem och har goda kunskaper i office-paketet. Anställningen är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde så snart som möjligt.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Skanem med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Då vi gör ett löpande urval ser vi gärna din ansökan så fort som möjligt. Välkommen! Visa mindre

Teknisk administratör

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Swedish Agro har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Swedish Agro en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Swedish Agro är en del av en internationell lantbrukskoncern. Bolaget har verksamhet som omfattar bland annat handel med foder, växtodling, spannmål och maskiner. Företagets mål är att i nära samverkan med sina kunder utveckla och leverera värdeskapande lösningar på gårdsnivå.
För att läsa vidare om Swedish Agro besök deras hemsida; https://swedishagro.se/om-swedish-agro

Arbetsuppgifter:

Som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Du ingår i en grupp om fyra supporttekniker som du tillsammans med arbetar dagligen för att utveckla företaget och skapa lönsamhet i kundrelationer.

Dina huvudsakliga ansvarområden är:
• Administration av garantier
• Återkallande av maskiner och hantering av reklamationer
• Bemanna Hotline
• Skapa arbetsorder för iordningställande av nya maskiner

I början av din anställning erbjuds du en introduktion för att skapa förståelse för företagets produktsortiment och arbetssätt. Vidare har du i rollen möjlighet att delvis arbeta på distans.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God datorvana, meriterande med erfarenhet från Dynamics 365
• Meriterande med erfarenhet från fordonbranschen eller liknande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Skurup
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk administratör, teknik, admin, administratör, maskiner, lantbruk, garati, reklamation, hotline, support, service, teknisk support, arbetsorder, fordon, fordonsbranschen, heltid, Skurup, Skåne Visa mindre

Jobba hemifrån med säljande kundtjänst - Allente

Just nu söker vi nya säljinriktade servicestjärnor till vårt gäng på Allentes Kundservice! Som kundservicemedarbetare på Allente hanterar du inkommande samtal från våra kunder gällande beställningar, fakturafrågor och teknisk support. Din första uppgift är att besvara deras frågor och funderingar för att därefter lyssna efter deras behov och erbjuda dem Allentes produkter och tjänster som de saknar idag. Merförsäljning är en naturlig del av alla kundsamtal... Visa mer
Just nu söker vi nya säljinriktade servicestjärnor till vårt gäng på Allentes Kundservice!
Som kundservicemedarbetare på Allente hanterar du inkommande samtal från våra kunder gällande beställningar, fakturafrågor och teknisk support. Din första uppgift är att besvara deras frågor och funderingar för att därefter lyssna efter deras behov och erbjuda dem Allentes produkter och tjänster som de saknar idag. Merförsäljning är en naturlig del av alla kundsamtal hos oss.
Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team med andra individer som också brinner för försäljning och kundservice. Vårt team består av ett gäng drivna kollegor som alla har viljan att vinna, ni jobbar tillsammans med er Team Manager mot uppsatta mål, utvecklas och når nya höjder tillsammans! Och självklart är det av största vikt för oss att vi har roligt medans vi gör det!
När du anställs hos oss kommer du att starta tjänsten med en grundutbildning på heltid, utbildningen kommer att ske helt på distans. Under utbildningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på allra bästa sätt så att du känner dig trygg i din nya arbetsroll.


Några utav våra förmåner:
Fast månadslön + provision utan tak
Kollektivavtal med Unionen
Friskvårdsbidrag
Utvecklingsmöjligheter


Då Webhelp växer i en snabb takt finns det, för dig med rätt drivkraft, goda chanser till utveckling med interna karriärmöjligheter. Vi är idag den tredje största kundtjänstleverantören i världen där vi strävar efter att nå toppen - det gör vi gärna tillsammans med dig!
Vi söker dig som..
Tycker om att ha kontakt med folk och har lätt för att samarbeta. Gillar att arbeta mot uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning. Att ge service av bästa kvalité är något du alltid strävar efter. Du tycker försäljning låter intressant och ser fram emot att utvecklas i din arbetsroll. Tidigare erfarenhet inom service och försäljning är meriterande men inget krav.
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och känner sig bekväm med engelska.
Bor i Sverige (OBS du måste jobba på din folkbokförda adress i Sverige, dvs inte utomlands)
Finns ej med i belastningsregister
Har grundläggande datorkunskap



Ta första steget i din resa med Webhelp - Ansök nu!
STARTALTERNATIV: 2022-07-11, 2022-08-01
PLACERINGSORT: Valfritt, du arbetar permanent hemifrån. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Kalmar.
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, Mån-Fre 08.00-19.00, helg 10.00-19.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-07-22
Sök gärna jobbet redan idag! Vi gör löpande rekryteringar och urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?
Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
#swedish Visa mindre