Lediga jobb som Ekonomiassistent i Skurup

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Skurup. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skurup som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent /administratör

Ansök    Maj 23    Abbekås Golf AB    Ekonomiassistent
Abbekås Golfklubb söker en ekonomiassistent /administratör till en deltidstjänst på 50%. Du kommer att jobba nära klubbchefen och personalen i klubbens reception och som person är du utåtriktad och gillar jobba med människor Meriterande om du har erfarenhet av golf på något sätt, dock ej nödvändigt. Vana vid olika bokföringsprogram samt allmän datorvana är nödvändig. Är du dessutom duktig på Excell är det ytterligare en merit. I arbetet med ekonomi ingår: ... Visa mer
Abbekås Golfklubb söker en ekonomiassistent /administratör till en deltidstjänst på 50%.
Du kommer att jobba nära klubbchefen och personalen i klubbens reception och som person är du utåtriktad och gillar jobba med människor
Meriterande om du har erfarenhet av golf på något sätt, dock ej nödvändigt. Vana vid olika bokföringsprogram samt allmän datorvana är nödvändig. Är du dessutom duktig på Excell är det ytterligare en merit.
I arbetet med ekonomi ingår:
Bokföring, reskontra, löner, momsredovisning, skatter, arbetsgivaravgifter, månadsbokslut och årsbokslut, avstämningar bank samt kassaredovisning.
I arbetet med administration ingår:
Medlemshantering (in/ut), uppföljning, andra administrativa uppgifter på ett golfkansli.
Vi följer gällande kollektivavtal med Unionen.
Vid frågor om tjänsten kontakta klubbchef Lasse Stark på 0411 - 533233 "tryck 2"
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30/6 -22
För mer information om Abbekås Golfklubb, besök vår hemsida www.abbekasgk.se Visa mindre

Ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Skurup

Ansök    Jun 17    Hans Anders Bygg AB    Ekonomiassistent
XL Bygg Hans Anders bedriver bygghandelsverksamhet vid sex anläggningar i södra och mellersta Skåne (Malmö, Skurup, Veberöd, Höör, Ystad & Simrishamn). Vi är ett familjeägt företag som idag drivs av femte generationen och har funnits sedan 1850. Vi är ca 110 anställda och omsättningen 2021 uppgick till 430 mkr. Vår affärsidé är att leverera byggmaterial med service och kvalitet till byggföretag och privata projektkunder. Med kunnig personal och med produk... Visa mer
XL Bygg Hans Anders bedriver bygghandelsverksamhet vid sex anläggningar i södra och mellersta Skåne (Malmö, Skurup, Veberöd, Höör, Ystad & Simrishamn). Vi är ett familjeägt företag som idag drivs av femte generationen och har funnits sedan 1850. Vi är ca 110 anställda och omsättningen 2021 uppgick till 430 mkr.

Vår affärsidé är att leverera byggmaterial med service och kvalitet till byggföretag och privata projektkunder. Med kunnig personal och med produkter från kända leverantörer ska vi vara En riktig bygghandel.

XL Bygg Hans Anders är sedan många år medlem i inköps- och marknadsorganisationen XL-Bygg. XL Bygg är ett servicebolag för ca 60 fristående byggfackhandlare med 80 anläggningar runtom i landet.


ARBETSUPPGIFTER
Är du driven, noggrann och intresserad av ekonomi? Vill du vara en del av vårt härliga gäng? Då kan det vara just dig vi söker till tjänsten som Ekonomiassistent till vår anläggning i Skurup!

Generellt om rollen:
Vi söker nu en Ekonomiassistent med placering på vårt huvudkontor i Skurup. Tjänsten är inriktad främst på leverantörsreskontra men kommer även innefatta en del administrativa inslag. På våra anläggningar har vi en familjär känsla och det är viktigt för oss att detta genomsyras i arbetet; att vi hjälps åt där det behövs.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer bestå av:
• Registrering av leverantörsfakturor
• Matchning av inköpsfakturor mot inköpsorder och kontroll av avvikelser
• Betalning av leverantörsfakturor
• Löpande bokföring/registrering av verifikationer
• Svara i företagets telefonväxel

Arbetstiderna är måndag-fredag på sedvanliga kontorstider men då vi är i bygghandelsbranschen kan viss intern support från ekonomi behövas redan från klockan 7. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en person med bra energi som har förmåga att bidra till god stämning. Du som är rätt för tjänsten har minst en gymnasieutbildning med inriktning på redovisning eller motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av leverantörsreskontra och elektronisk fakturering. De system vi använder är Conrab Opto för hantering av leverantörsfakturor, Microsoft Dynamics 365 Business Central för bokning och leverantörsreskontran.

Vi tror att du som är rätt för tjänsten är noggrann, ansvarstagande och har goda IT-kunskaper. Du har lätt för att samarbeta men trivs även med självständigt arbete. Det är även viktigt i rollen att ha en god kommunikationsförmåga samt att ha ett effektivt arbetssätt.

Tjänsten önskas tillsättas omgående, men vi värdesätter högt att hitta rätt person. Om ovanstående stämmer in på dig tar vi gärna emot din ansökan då vi kommer göra urval och intervjua löpande. Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar hanteras endast via denna länk och inte via mail. För frågor gällande processen är du välkommen att kontakta Evelina Svensson på 0411-53 65 06 eller [email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent / orderadministratör

Ansök    Jun 7    Bravura Sverige AB    Ekonomiassistent
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som kon... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Swedish Agro.

Om företaget:

Swedish Agro är en del av en internationell lantbrukskoncern. Bolaget har verksamhet som omfattar bland annat handel med foder, växtodling, spannmål och maskiner. Företagets mål är att i nära samverkan med sina kunder utveckla och leverera värdeskapande lösningar på gårdsnivå.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent ingår du i företagets ekonomi- och administrationsavdelning. I rollen är du ansvarig för registrering av kundorder, inköp och leveransbevakning. Du arbetar med alla steg från registrering till fakturering av kundorder och kommer ha mycket direktkontakt med såväl kund som interna och externa leverantörer. Därtill består dina arbetsuppgfiter av kund- och leverantörsreskontran. Du arbetar nära företagets andra ekonomiassistent och hjälper till och stöttar upp med de arbetsuppgifter som behövs.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Några års erfarenhet från liknande roll
• God systemvana, meriterande med Dynamics 365
• Flytande i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du har en positiv inställning med ett stort eget driv. Du är en noggrann person som har ett stort intresse för att arbeta med siffror och du säkerställer alltid att det du levererar är korrekt. Slutligen ser vi även att du är hjälpsam, strukturerad och tar initiativ till nya arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Skurup
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, orderadministratör, order, admnin, administratör, redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Skurup Visa mindre

Ekonomiadministratör till ekonomienheten i Skurups Kommun

Ansök    Jun 23    Skurups kommun    Ekonomiassistent
Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats med goda pendlingsmöjligheter i Öresundsregionen. Med cirka 16 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. Kommunen har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för näringsliv. Ekonomienheten i Skurup stödjer kommunens verksamheter och kommunägda bolag med den ekonomiska processen. Vi ... Visa mer
Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats med goda pendlingsmöjligheter i Öresundsregionen. Med cirka 16 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. Kommunen har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för näringsliv.

Ekonomienheten i Skurup stödjer kommunens verksamheter och kommunägda bolag med den ekonomiska processen. Vi står inför en spännande utveckling både tekniskt och organisatoriskt då vi ska uppdatera kommunens ekonomi- och verksamhetssystem samt bilda ytterligare kommunala bolag. Du kommer att bli en del av ekonomiteamet som består av 12 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsintresserad ekonomiadministratör som kan vara ett stöd till alla i organisationen under implementering/uppgradering av ett affärssystem och som kan ha många olika ansvarsområden. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, huvudsakligen inom kund- och leverantörsreskontran samt behörighetsadministration. I arbetet ingår att du skapar skriftliga instruktioner och utbildningsmaterial inom dessa områden samt utbildar användare i ekonomisystemet. Andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå då vi har behov av att kunna täcka upp för varandra vid ledighet eller sjukdom.

Rollen innebär kontakter med både interna och externa personer och vi ser därför att du är serviceinriktad, kommunikativ och har förmågan att samarbeta med olika delar av organisationen. Det är viktigt att du är detaljorienterad samtidigt som du har ett helhetsperspektiv för att kunna överföra våra befintliga processer till ett nytt system. I dag arbetar vi i affärssystemet Unit4.

Viktiga egenskaper i rollen är noggrannhet och struktur, samt att du har en god förståelse för hur en administrativ funktion kan bidra värdeskapande till organisationen och en hög ambition att uppfylla detta. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och du har förmågan att hantera situationer där du själv kan tänka ut hur du ska komma vidare.

Vi värdesätter också om du har följande personliga egenskaper:
• är teknisk intresserad och har ett driv att vilja ligga i framkant.
• är positiv och ser möjligheter.
• är bra på konstruktiv problemlösning.
• har viljan att driva ett förbättringsarbete och ser det som en naturlig del i ditt arbete.

KVALIFIKATIONER
• minst en godkänd ekonomiutbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå, eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• minst fem års arbetslivserfarenhet.
• bred erfarenhet inom olika ekonomisystem.

Meriterande
• arbete från både kommunal- och privat verksamhet
• erfarenhet av systembyte
• erfarenhet av att både leda och automatisera processer



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi tillämpar löpande urval i processen och ber dig därför att komma in med din ansökan så snart du kan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Okt 4    Bravura Sverige AB    Ekonomiassistent
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som kon... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Swedish Agro.

Om företaget:

Swedish Agro är en del av en internationell lantbrukskoncern. Bolaget har verksamhet som omfattar bland annat handel med foder, växtodling, spannmål och maskiner. Företagets mål är att i nära samverkan med sina kunder utveckla och leverera värdeskapande lösningar på gårdsnivå.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent ingår du i företagets ekonomi- och administrationsavdelning. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av kund- och leverantörsreskontran. Utöver detta ingår också fakturahantering. Du arbetar nära företagets andra ekonomiassistent och hjälper till och stöttar upp med de arbetsuppgifter som behövs. Andra administrativa uppgifter kan förekomma. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett välfungerande ekonomiarbete.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Några års erfarenhet som ekonomiassistent
• God systemvana, meriterande med Dynamics 365
• Flytande i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du har en positiv inställning med ett stort eget driv. Du är en noggrann person som har ett stort intresse för att arbeta med siffror och du säkerställer alltid att det du levererar är korrekt. Slutligen ser vi även att du är hjälpsam, strukturerad och tar initiativ till nya arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Skurup
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Skurup Visa mindre

Ekonomiassistent/administratör

Ansök    Dec 10    HIREQ AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Tjänsten passar dig som söker en bred och varierad tjänst där dina arbetsuppgifter kan innebära allt inom administration. Du kommer självständigt att ansvara för bolagets löpande redovisning med allt från kund- och leverantörsreskontra, löner, moms- och skattedeklarationer till månadsavstämningar. Du sköter också kontakten med redovisningsbyrån som också är ditt bollplank i ekonomiska frågor. Förutom detta kommer du att ta hand om inkomm... Visa mer
Arbetsbeskrivning

Tjänsten passar dig som söker en bred och varierad tjänst där dina arbetsuppgifter kan innebära allt inom administration. Du kommer självständigt att ansvara för bolagets löpande redovisning med allt från kund- och leverantörsreskontra, löner, moms- och skattedeklarationer till månadsavstämningar. Du sköter också kontakten med redovisningsbyrån som också är ditt bollplank i ekonomiska frågor. Förutom detta kommer du att ta hand om inkommande samtal, registrera ordrar och assistera VD och projektledare i diverse administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Fortnox. Då vi är ett mindre företag som bygger på stark teamkänsla, räknar vi med att du hjälper till med uppgifter som ligger utanför ditt normala ansvarsområde om så skulle krävas. Tjänsten är deltid, minst 50%. Omfattningen kan diskuteras.

Profil

Vi söker dig som trivs i det mindre företaget i en bredare yrkesroll. Du brinner för ekonomi och administration och det ger dig tillfredsställelse att skapa struktur och ordning och reda, samtidigt som du gillar när det händer många olika saker och din flexibilitet kommer till sin rätt. Vi tror att du haft liknande arbetsuppgifter tidigare och hittat dig själv i det lilla företaget där du får arbeta med helheten. Du är van att hantera olika system och blir nöjd när du hittar effektivare sätt att arbeta. Då ditt arbete innebär mycket kontakter såväl externt som internt, har du en god social kompetens och trivs när det är högt i tak och en skojfrisk jargong.
B-kort är en merit.

Denna rekryteringprocess

I denna rekrytering samarbetar SA Bygg med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan. Visa mindre

Ekonomiassistent 50%

Ansök    Sep 12    HIREQ AB    Ekonomiassistent
Denna rekryteringprocess: I denna rekrytering gör vi ett löpande urval. Därför ser vi gärna din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
Denna rekryteringprocess:

I denna rekrytering gör vi ett löpande urval. Därför ser vi gärna din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Rutinerad ekonomiassistent på deltid

Ansök    Okt 30    HIREQ AB    Ekonomiassistent
Om Ropack Materialhantering AB Ropack Materialhantering är ett familjeföretag som konstruerar och tillverkar produkter och anläggningar för intern materialhantering, automation och värmeteknik. Kunderna återfinns inom alla näringsgrenar men främst inom livsmedels- och oljeindustrin. Företaget har ca 16 anställda med kontor och verkstad i Skurup. Arbetsbeskrivning Till detta gemytliga familjeföretag i Skurup söker vi nu en ekonomiassistent på 50 %. I r... Visa mer
Om Ropack Materialhantering AB

Ropack Materialhantering är ett familjeföretag som konstruerar och tillverkar produkter och anläggningar för intern materialhantering, automation och värmeteknik. Kunderna återfinns inom alla näringsgrenar men främst inom livsmedels- och oljeindustrin. Företaget har ca 16 anställda med kontor och verkstad i Skurup.

Arbetsbeskrivning

Till detta gemytliga familjeföretag i Skurup söker vi nu en ekonomiassistent på 50 %.

I rollen som ekonomiassistent på Ropack AB kommer du att ha en bred roll där du självständigt kommer att ha ansvar för leverantörsreskontra, löner för 16 anställda, avstämningar och löpande redovisning. I dina arbetsuppgifter ingår också skatte- och momsdeklarationer samt löpande likviditetsavstämning med ekonomichef. Du arbetar i systemen Pyramid och Kontek lön.

Tjänsten är på 50% och förläggning av arbetstider är flexibel.

Profil

Du är en erfaren ekonomiassistent som trivs i en bred roll där du får helhetsgrepp för företagets ekonomi i nära samarbete med ekonomichef. Som person är du ansvarsfull, noggrann och trivs med ett varierande arbete på ett mindre företag. Vi tror att du bor i närområdet och ser närheten till arbetet som en stor bonus. Du är självgående, driven och tar egna initiativ. Egenskaper som noggrann, serviceminded och positiv är något vi värderar högt. Du söker en deltidstjänst eftersom det passar din situation bra. Vill du kombinera tjänsten med en annan deltidstjänst möter det inga hinder. Du är van användare av att arbeta i olika ekonomi- eller affärssystem. Har du arbetat i Pyramid och Kontek är det en merit men inget krav.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Ropack AB med HIREQ. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Rutinerad ekonomiassistent på deltid

Ansök    Sep 16    HIREQ AB    Ekonomiassistent
Om Ropack Materialhantering AB: Ropack Materialhantering är ett familjeföretag som konstruerar och tillverkar produkter och anläggningar för intern materialhantering, automation och värmeteknik. Kunderna återfinns inom alla näringsgrenar men främst inom livsmedels- och oljeindustrin. Företaget har ca 16 anställda med kontor och verkstad i Skurup. Arbetsbeskrivning: Till detta gemytliga familjeföretag i Skurup söker vi nu en ekonomiassistent på 50 %. I... Visa mer
Om Ropack Materialhantering AB:

Ropack Materialhantering är ett familjeföretag som konstruerar och tillverkar produkter och anläggningar för intern materialhantering, automation och värmeteknik. Kunderna återfinns inom alla näringsgrenar men främst inom livsmedels- och oljeindustrin. Företaget har ca 16 anställda med kontor och verkstad i Skurup.

Arbetsbeskrivning:

Till detta gemytliga familjeföretag i Skurup söker vi nu en ekonomiassistent på 50 %.

I rollen som ekonomiassistent på Ropack AB kommer du att ha en bred roll där du självständigt kommer att ha ansvar för leverantörsreskontra, löner för 16 anställda, avstämningar och löpande redovisning. I dina arbetsuppgifter ingår också skatte- och momsdeklarationer samt löpande likviditetsavstämning med ekonomichef. Du arbetar i systemen Pyramid och Kontek lön.

Tjänsten är på 50% och förläggning av arbetstider är flexibel.

Profil:

Du är en erfaren ekonomiassistent som trivs i en bred roll där du får helhetsgrepp för företagets ekonomi i nära samarbete med ekonomichef. Som person är du ansvarsfull, noggrann och trivs med ett varierande arbete på ett mindre företag. Vi tror att du bor i närområdet och ser närheten till arbetet som en stor bonus. Du är självgående, driven och tar egna initiativ. Egenskaper som noggrann, serviceminded och positiv är något vi värderar högt. Du söker en deltidstjänst eftersom det passar din situation bra. Vill du kombinera tjänsten med en annan deltidstjänst möter det inga hinder. Du är van användare av att arbeta i olika ekonomi- eller affärssystem. Har du arbetat i Pyramid och Kontek är det en merit men inget krav.

Denna rekryteringsprocess:

I denna rekrytering samarbetar Ropack AB med HIREQ. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Skurupshem söker Dig , vår nästa ekonomiassistent!

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornmin... Visa mer
Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.

Skurupshem söker nu en ekonomiassistent som bl a kommer ansvara för bolagets redovisning, avstämning, momsredovisning och vara delaktig i budget och bokslutsarbetet. Tjänsten innebär ett brett arbete som ekonomiassistent där du får chansen att utvecklas i din roll och vi ser gärna att du har stort intresse för redovisningsfrågor.

ARBETSUPPGIFTER
- Leverantörs- och kundreskontra
- Avstämningar
- Kontering
- Delaktig i budget- och bokslutsarbete
- Andra ad-hoc uppgifter vanliga på en ekonomiavdelning


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig erfarenhet/utbildning inom redovisning/ekonomi. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande tidigare. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbolag och/eller kommun.
Vi tror att du som person trivs i ett team men även att arbeta självständigt. Som person ser vi gärna att du är ansvarstagande, prestigelös, lösningsorienterad, noggrann och flexibel. Du ska ha ett ansvarsfullt och strukturerat arbetssätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är mån om att kvaliteten är hög. Du är van hålla deadlines och hantera många olika ärenden samtidigt, med ett serviceinriktat arbetssätt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonomiassistent på halvtid

Ansök    Sep 5    Wikan Personal    Ekonomiassistent
Nu söker vi en ekonomiassistent på 50% till ett tillverkningsföretag i Skurup. Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär det mesta inom ekonomi och administration på ett mindre företag. - Leverantörsfakturor - Moms och skatteredovisning - Löner - Prognoser - Förberedande bokslutsarbete Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som tidigare arbetat med ekonomi och trivs med alla administrativa uppgifter som förekommer på ett kontor. Du är van att jobba självs... Visa mer
Nu söker vi en ekonomiassistent på 50% till ett tillverkningsföretag i Skurup.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär det mesta inom ekonomi och administration på ett mindre företag.
- Leverantörsfakturor
- Moms och skatteredovisning
- Löner
- Prognoser
- Förberedande bokslutsarbete

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som tidigare arbetat med ekonomi och trivs med alla administrativa uppgifter som förekommer på ett kontor.
Du är van att jobba självständigt, är noggrann och har förmågan att planera ditt eget arbete.
Du vet att på ett kontor dyker det upp många kringuppgifter och du hjälper gärna till även med dessa.

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du bara vill/kan jobba 50% och inte är på jakt efter heltidsarbete.
Arbetstiderna är flexibla och man kan för det mesta själv styra dagar och tider.

Information och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Catharina Holgersson, 0417-77 99 82, [email protected]

Sista ansökningsdag är 30/9, men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök direkt!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Ekonomiassistent

Vi söker dig som kan arbeta med varierande arbetsuppgifter som bl.a. innefattar leverantörsreskonta, löpande bokföring, avstämningar, internkontroll, momsredovisning, löner, förberedande inför bokslut mm.Bakgrund:Gymnasieekonom eller ekonomiutbildning på högskola samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha god datavana och har du kunskaper i systemen Pyramid och Kontek ses detta meriterande. Eftersom vi arbetar en del internationellt... Visa mer
Vi söker dig som kan arbeta med varierande arbetsuppgifter som bl.a. innefattar leverantörsreskonta, löpande bokföring, avstämningar, internkontroll, momsredovisning, löner, förberedande inför bokslut mm.Bakgrund:Gymnasieekonom eller ekonomiutbildning på högskola samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha god datavana och har du kunskaper i systemen Pyramid och Kontek ses detta meriterande. Eftersom vi arbetar en del internationellt behöver du kunna utrycka dig väl i både svenska och engelska i tal och skrift.Vad förväntas av dig?Som person är du noggrann, strukturerad och gillar att arbeta med siffror. Har förståelse för bokslut och rapportering och trivs med att samarbeta med andra.Deltidstjänst 50% tillsvidareanställning.Kollektivavtal finns.Urval och intervjuer kommer ske fortlöpande.Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent

Vi söker dig som kan arbeta med varierande arbetsuppgifter som bl.a. innefattar leverantörsreskonta, löpande bokföring, avstämningar, internkontroll, momsredovisning, löner, förberedande inför bokslut mm. Bakgrund: Gymnasieekonom eller ekonomiutbildning på högskola samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha god datavana och har du kunskaper i systemen Pyramid och Kontek ses detta meriterande. Eftersom vi arbetar en del internationel... Visa mer
Vi söker dig som kan arbeta med varierande arbetsuppgifter som bl.a. innefattar leverantörsreskonta, löpande bokföring, avstämningar, internkontroll, momsredovisning, löner, förberedande inför bokslut mm. Bakgrund: Gymnasieekonom eller ekonomiutbildning på högskola samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha god datavana och har du kunskaper i systemen Pyramid och Kontek ses detta meriterande. Eftersom vi arbetar en del internationellt behöver du kunna utrycka dig väl i både svenska och engelska i tal och skrift. Vad förväntas av dig? Som person är du noggrann, strukturerad och gillar att arbeta med siffror. Har förståelse för bokslut och rapportering och trivs med att samarbeta med andra. Deltidstjänst 50% -75% enligt överenskommelse, tillsvidareanställning. Kollektivavtal finns.Urval och intervjuer kommer ske fortlöpande. Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected] Visa mindre