Lediga jobb Randstad AB i Skurup

Se alla lediga jobb från Randstad AB i Skurup. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Skurup som finns inom det yrket.

Sjuksköterska till Vårdcentral i Rydsgård

Arbetsbeskrivning Randstad Care söker en Distriktssjuksköterska/Allmänsjuksköterska till en Vårdcentral i Rydsgård i närheten av Malmö och Ystad.  Start 1 Juni till 31 Augusti 80-100% med en eventuell förlängning. Arbetet är dagtid måndag till fredag.  Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter på en Vårdcentral dvs telefontriagering, omläggning, bedömningar och medicinska åtgärder.  Journalsystem: PMO. Randstad Care är specialister inom hälso- och sjukv... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad Care söker en Distriktssjuksköterska/Allmänsjuksköterska till en Vårdcentral i Rydsgård i närheten av Malmö och Ystad. 
Start 1 Juni till 31 Augusti 80-100% med en eventuell förlängning. Arbetet är dagtid måndag till fredag. 
Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter på en Vårdcentral dvs telefontriagering, omläggning, bedömningar och medicinska åtgärder. 

Journalsystem: PMO.

Randstad Care är specialister inom hälso- och sjukvård. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig
lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och ser till att
anpassa ett upplägg som funkar bäst för dig. Vi har stor variation på kunder och uppdrag inom
offentlig och privat vård.

Ansvarsområden
Sedvanliga arbetsuppgifter för legitimerad Sjuksköterska. 

Kvalifikationer
Legitimerad Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska.

Ansökan
Sista ansökningsdag. 2022-05-31.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli
tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
 
För mer information vänligen kontakta:
Elin Karstensson, Konsultchef Randstad.
[email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Säljare till Skanem Skurup

Ansök    Jun 7    Randstad AB    Innesäljare
Arbetsbeskrivning Är du en hungrig säljare som har vad som krävs för att skapa nya affärsmöjligheter?  Drivs du av att vinna affärer och har ett starkt fokus mot både sälj och kunders behov?  Då är du helt rätt person för oss och har en bra möjlighet att bli Skanems nästa stjärnsäljare! Vi söker dig som har ett starkt engagemang och som brinner för att hitta nya kunder. Du älskar att öppna dörrar, utmana dig själv och dina gränser, för att nå bästa result... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en hungrig säljare som har vad som krävs för att skapa nya affärsmöjligheter? 
Drivs du av att vinna affärer och har ett starkt fokus mot både sälj och kunders behov? 
Då är du helt rätt person för oss och har en bra möjlighet att bli Skanems nästa stjärnsäljare!

Vi söker dig som har ett starkt engagemang och som brinner för att hitta nya kunder. Du älskar att öppna dörrar, utmana dig själv och dina gränser, för att nå bästa resultat. Du har en positiv grundinställning, ett starkt driv och är duktig på att hantera ev motgångar med ett leende.

Ansvarsområden
I rollen som säljare skapar du nya kontakter med potentiella kunder och skapar på så sätt framgångsrika affärsmöjligheter. Du säljer hela vårt erbjudande av kundspecifika etikettlösningar. 

Du kommer att ha en viktig roll i vårt lag, där du har ansvar för hela affärskedjan, från det första samtalet till färdig affär. Du får givetvis ett nära stöd av både säljchef och arbetskollegor och kommer att ingå i ett starkt team där både den individuella prestationen och det gemensamma arbetet är viktigt.

Arbetsuppgifter:
• Driva försäljning med stort fokus mot intressanta företag för Skanem som ännu inte är kunder
• Kontakta rätt personer på respektive företag för att få till digitala eller fysiska möten
• Ansvara för genomförandet av möten med rätt personer i potentiella företag
• Skapa intresse för att få möjlighet att offerera de här företagens olika behov
• Ansvara för offert och order samt tillhörande administrativa delar kopplat till de affärsmöjligheter du bearbetar (CRM) 
• Tjänsten innebär en del resande inom Sverige



Arbetstider
Tillsvidareanställning, heltid med start i början av september

Kvalifikationer
Vi söker dig som förstår och brinner för försäljning och som älskar att skapa nya affärsmöjligheter. 
Vi räknar med att du är tävlingsinriktad och kommer att göra det där lilla extra för att nå kundernas behov och våra interna mål. Det är också viktigt att du är initiativtagande, tänker långsiktigt och arbetar starkt med både kundservice och kommunikation för att bibehålla goda kundrelationer.  

Vi söker dig med:
• Minst 3 års erfarenhet av produktförsäljning inom B2B
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift 
• Goda datorkunskaper 
• B-körkort

Meriterande är om du har:
• Erfarenhet från Förpackningsbranschen
• Erfarenhet av försäljning inom Industri, Kemi alt Läkemedel/Kosttillskott
• Erfarenhet av försäljning av kundspecifika produkter

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
ansök senast 2021-06-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Skanem Skurup med Randstad, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Roos på Randstad, [email protected]



Om företaget
Skanem är en stark spelare på etikettmarknaden och är inne i en positiv tillväxtperiod. 
Vi hjälper våra kunder med att tillgodose deras behov, men också att sticka ut och synas i all konkurrens. Hållbarhet är ett annat viktigt område för oss! Vi vill ständigt ta steg mot en bättre miljö och ett mindre CO2-avtryck. 
Etiketter från Skanem finns på flera miljoner produkter, främst inom segmenten Dryck, Livsmedel, Industri och Läkemedel. Bli inte överraskad om de dyker upp någonstans i din närhet; där hemma, på arbetsplatsen eller i affären. Visa mindre

Redovisningsansvarig till XL Bygg Hans Anders i Skurup

Ansök    Jun 1    Randstad AB    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Vill du bli del av ett familjeägt företag där du har möjlighet att kunna påverka din roll och arbetsuppgifter? Just nu söker vi en Redovisningsansvarig till vår kund XL Bygg Hans Anders med placering i Skurup. XL Bygg Hans Anders är på en otrolig tillväxtresa och behöver nu utöka sin ekonomiavdelning med en Redovisningsansvarig. Vill du arbeta på ett bolag med en familjär anda och engagerade medarbetare, då kan detta vara tjänsten för dig... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du bli del av ett familjeägt företag där du har möjlighet att kunna påverka din roll och arbetsuppgifter? Just nu söker vi en Redovisningsansvarig till vår kund XL Bygg Hans Anders med placering i Skurup. XL Bygg Hans Anders är på en otrolig tillväxtresa och behöver nu utöka sin ekonomiavdelning med en Redovisningsansvarig. Vill du arbeta på ett bolag med en familjär anda och engagerade medarbetare, då kan detta vara tjänsten för dig!

I rollen som Redovisningsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för att kvalitetssäkra den löpande redovisningen samt  ansvara för kundkrediter och kreditförsäkring. Du kommer även ha ett samordningsansvar för redovisningsgruppen i den löpande verksamheten. Utöver dig ingår fyra personer i teamet och du rapporterar till Ekonomichefen. 

Övriga arbetsuppgifter är:
• utveckla och dokumentera redovisningsrutiner och processer
• boksluts- och årsredovisningsarbete
• moms- och skatteredovisning
• övergripande ansvar för kund- och leverantörsreskontra
• registervård
• avstämningar och analyser 
• back up och stöttning i löpande rutiner
• delta i projekt  
• bollplank till ekonomichef

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga fokus är att kvalitetssäkra den löpande redovisningen samt ansvara
för kundkrediter och kreditförsäkring. Du kommer även vara delaktig i bokslutsarbete och årsredovisning.

Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten som Redovisningsansvarig är grundkraven följande: 

• eftergymnasial utbildning med inriktning på redovisning
• erfarenhet av K3-årsredovisning
• generellt systemintresse, goda kunskaper i Excel
• minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inklusive delaktighet i bokslutsarbete/årsredovisning

De system vi använder, som är meriterande om du har erfarenhet av, är: 
• Microsoft Dynamics 365 Business Central – För bokföring och leverantörsreskontra
• Conrab Opto – För matchning, godkännande och attest av leverantörsfakturor
• Trygg 2000 – Affärssystem där vi även har vår kundreskontra

Vi söker en person som är noggrann, strukturerad, kommunikativ och prestigelös. I rollen krävs en förmåga att fokusera på detaljer men även att lyfta blicken och se helheten. Du är trygg både i din kunskap och person och har en hög kommunikativ förmåga samt lätt för att skapa relationer med andra människor. 

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar XL Bygg Hans Anders med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vid frågor om tjänsten kontakta Mathilda Shiburi, rekryteringskonsult email: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan.

Om företaget
Om XL Bygg Hans Anders
XL Bygg Hans Anders bedriver bygghandelsverksamhet vid sex anläggningar i södra och mellersta Skåne (Malmö, Skurup, Veberöd, Höör, Ystad & Simrishamn). Vi är ett familjeägt företag som idag drivs av femte generationen och har funnits sedan 1850. Vi är ca 100 anställda och omsättningen 2021 uppgick till 430 mkr. 

Vår affärsidé är att leverera byggmaterial med service och kvalitet till byggföretag och privata projektkunder. Med kunnig personal och med produkter från kända leverantörer ska vi vara En riktig bygghandel.

XL Bygg Hans Anders är sedan många år medlem i inköps- och marknadsorganisationen XL-Bygg. XL Bygg är ett servicebolag för ca 60 fristående byggfackhandlare med 80 anläggningar runtom i landet. Visa mindre

Redovisningsekonom till kommun i södra skåne

Ansök    Mar 12    Randstad AB    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Vi söker Redovisningsekonom med bred erfarenhet som har arbetat inom kommun. Du kommer att vara stöd till alla i organisationen under implementation/uppgradering av affärssystem och ha många olika ansvarsområden. Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och ut... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker Redovisningsekonom med bred erfarenhet som har arbetat inom kommun.


Du kommer att vara stöd till alla i organisationen under implementation/uppgradering av affärssystem och ha många olika ansvarsområden.


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Vi söker en redovisningsekonom på konsultbasis som kan vara ett stöd till alla i organisationen under implementation/uppgradering av ett affärssystem och som kan ha många olika ansvarsområden. 


Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och kommer till största del bestå av:


-Jobba i kund- och leverantörsreskontran
-Dagbokföring
-Kännedom av moms och skatteredovisning
-Behjälplig vid bokslut
-Delaktig i implementering av nytt ekonomisystem
-Rollen innebär kontakter både internt och externt

Kvalifikationer
Du ska ha minst en godkänd ekonomiutbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå, eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.


Minst ett par års arbetslivserfarenhet


Bred erfarenhet inom olika ekonomisystem (affärssystemet Unit4 används idag)


Det är meriterande med:


-       arbete från både kommunal- och privat verksamhet.
-       erfarenhet av systembyte
-       erfarenhet av att både leda och automatisera processer


 Vi ser gärna att personen för detta uppdrag är serviceinriktad, kommunikativ och har förmågan att samarbeta med olika delar av organisationen. Det är viktigt att du är detaljorienterad samtidigt som du har ett helhetsperspektiv dvs förståelse för hela processens arbete. I dag arbetar vi i affärssystemet Unit4.


Viktiga egenskaper i rollen är noggrannhet och struktur, samt en god förståelse för hur en administrativ funktion kan bidra värdeskapande till organisationen. Personen ska kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ och behöver ha förmågan att genom egna initiativ kunna föra processer vidare.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Snarast, dock senast 2021-03-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Magnus Persson, Konsultchef. [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

laboratorietekniker inom mikrobiologi till kemikalia ab

Ansök    Apr 8    Randstad AB    Mikrobiolog
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av laborativt arbete och intresse för att arbeta i en bred roll på ett litet och familjärt företag inom livsmedelsproduktion? Då kan rollen som Laboratorietekniker på Kemikalia vara ditt nästa steg i karriären! Kemikalia expanderar och söker nu dig som lockas av att bli en del av en organisation med korta beslutsvägar där du får en varierad roll med stort eget ansvar och möjligheten att växa och utvecklas.  Ansvarsområd... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av laborativt arbete och intresse för att arbeta i en bred roll på ett litet och familjärt företag inom livsmedelsproduktion? Då kan rollen som Laboratorietekniker på Kemikalia vara ditt nästa steg i karriären! Kemikalia expanderar och söker nu dig som lockas av att bli en del av en organisation med korta beslutsvägar där du får en varierad roll med stort eget ansvar och möjligheten att växa och utvecklas. 

Ansvarsområden
Kemikalia utvecklar, producerar, säljer och distribuerar ingredienser till mejeriindustrin i Sverige och övriga Norden så att deras produkter kan leva upp till konsumenternas förväntningar. På laboratoriet utförs kvalitetskontroller och produktionsuppföljning och vid behov tar de även hjälp av externa analyslaboratorier. Analyserna utförs i enlighet med etablerade referensmetoder kompletterade med egenutvecklad metodik.

Rollen som Laboratorietekniker är bred och delad mellan laborativt arbete och arbete i produktionen. Fördelningen kommer att variera över tid beroende på var arbetstopparna uppkommer vilket gör att ditt arbete kommer att vara mycket varierat. Den laborativa delen av rollen innebär arbetsuppgifter som till exempel grundläggande laboratoriearbete, traditionella mikrobiologiska analyser, ansättning av prov och avläsning av dessa. I rollen ingår även att sätta upp nya analyser, uppföljningsförsök samt kontroll och kalibrering. 

Arbetsuppgifterna inom produktionen innebär bland annat praktiskt arbete med ymphantering, sterilisering, hopkoppling och montering för fermentering. Här får du även vara med i styrningen av fermenteringen, provtagning och registrering av prov. Andra arbetsuppgifter i produktionen är mikroskopering, centrifugering-separering, blandning, filtrering samt kontroll och underhåll.

Välkommen till en bred roll på ett spännande bolag som växer och där du får stora möjligheter att vara med och påverka!

Arbetstider
Tjänsten är på heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom naturvetenskap, gärna med inriktning mot mikrobiologi. För att kunna axla rollen behöver du ha en god labbvana, tala och skriva svenska flytande samt ha goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. 

Som person är du praktisk, ordningsam och strukturerad. Andra egenskaper som utmärker dig är ditt flexibla förhållningssätt samt din problemlösande approach. Du är innovativ och arbetar ständigt med att hitta nya metoder, lösningar och arbetssätt. Du är trygg i dig själv, arbetar självständigt och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt. Då Kemikalia är ett litet företag är det viktigt att du också är prestigelös och beredd på att hjälpa till där det uppstår behov. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-05-05, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt via www.randstad.se. 

I den här rekryteringen samarbetar Kemikalia AB med Randstad Life Sciences. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Lanner på [email protected] alternativt 072-9733382 vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Om företaget
Kemikalia har sin grund i den svenska mejeriindustrin och har sedan företaget bildades 1914 varit en viktig leverantör till den svenska mejeriindustrin. Vår mångåriga, samlade kunskap är grunden vi står på. Detta i kombination med utveckling, ny teknik och unikt kunnande gör Kemikalia till ett av de ledande företagen inom sin bransch.

Företaget ingår idag i den italienska koncernen Sacco System som är känd över hela världen för sin produktion av kulturer till livsmedelsindustrin. Vår verksamhet finns i Skurup sedan 1981 och den är under ständig utveckling både för mejeriindustrin och mot övrig livsmedelsindustri. Visa mindre

Customer service manager Skanem Skurup

Ansök    Apr 29    Randstad AB    Kundtjänstchef
Arbetsbeskrivning Nu söker vi en trygg ledare med ett stort sinne för service. Skanem Skurup tillverkar etiketter till sina kunder och vi söker dig som är du redo att ta dig an ett kundserviceteam med ett coachande ledarskap och bidra till att utveckla våra kundrelationer!  Ansvarsområden Tjänsten arbetsledare för kundservice innebär ett delat ansvar i att leda ditt team i kundservice och operativt arbeta gentemot våra kunder. Kundserviceavdelningen har e... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en trygg ledare med ett stort sinne för service. Skanem Skurup tillverkar etiketter till sina kunder och vi söker dig som är du redo att ta dig an ett kundserviceteam med ett coachande ledarskap och bidra till att utveckla våra kundrelationer! 

Ansvarsområden
Tjänsten arbetsledare för kundservice innebär ett delat ansvar i att leda ditt team i kundservice och operativt arbeta gentemot våra kunder. Kundserviceavdelningen har en central funktion hos oss och du kommer att arbeta tillsammans med flera funktioner både internt och externt.  

Som arbetsledare för kundservice ansvarar du för:
• Coacha och utveckla avdelningen framåt för att säkerställa effektivitet och kundnöjdhet
• Den övergripande driften av kundservicefunktionen
• Personalplanering tillsammans med personalchefen
• Att stödja och utveckla personalen i t.ex. medarbetarsamtal och lönesamtal
• Säkerställa nöjda kunder 

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett par års erfarenhet från arbetsledande befattning och är därmed trygg i ditt ledarskap. Då verksamhetens kärna är service ser vi att du har flerårig erfarenhet från servicebranschen och är van vid kundkontakten. Vi ser det även som viktigt att du har förståelse för kundspecifika produkter. Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, både i tal och i skrift. 

Har du erfarenhet från förpackningsbranschen eller annan produktion med kundspecifika produkter ser vi det som en stor fördel. 

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du som person har ett affärstänk och bidrar till utveckling. Vi söker dig som är lösningsorienterad och har ett driv som smittar av sig. Du trivs med många kontaktytor både internt och externt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-05-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Skanem Skurup med Randstad, kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Randstad, [email protected]



Om företaget
Du hittar Skanems etiketter på flera miljoner produkter varje dag både hemma, på kontoret och i mataffären. Skanem skapar etiketter för att kunder på ett snyggt och säkert sätt ska nå ut till konsument. Här arbetar man med kvalitet och hållbarhet med ett genuint intresse för att bidra till kundernas försäljning. Visa mindre